MEETING OUTSIDE IN THE DISTANCE
van 30 oktober t/m 11 december

Kunstenaarscollectief Karmijn is in 2017 opgericht door Jan Sinke, met hulp van drie andere Rotterdamse kunstenaars. De vereniging wil kunstenaars uit hun atelier halen en met elkaar in contact brengen. Hier bestond, en bestaat nog altijd, een grote behoefte aan. Een ander doel van de vereniging is om gezamenlijke exposities te maken. Karmijn is inmiddels de grootste kunstkring in Rotterdam en telt circa zeventig leden.  Heel attractief is dat de kunstenaars van Karmijn verschillende disciplines hanteren en daarbinnen ook nog heel verschillend zijn. Dat komt in deze expositie duidelijk naar voren. Toch is er ook iets dat de kunstenaars duidelijk verbind: de liefde voor de kunst en het plezier om samen te werken. Gezamenlijk exposeren bij RAR betekent in dit geval: MEETING OUTSIDE IN THE DISTANCE

Exposanten zijn Koert Dekker en Elly Ramirez-Pruijn met schilderijen. Koos Veerkamp en Rein van der Gaag met Sculpturen en Jan Sinke met sculpturen en collages.

Intro Kunstenaars

ELLY RAMIREZ-PRUIJN
De stijl van Elly Ramirez-Pruijn is overwegend expressief, wat voortkomt uit een werkwijze om kleur intuïtief naar aanleiding van het onderwerp te kiezen, danwel vorm en thema af te laten hangen van het kleurgebruik. Elly gebruikt veelal organische vormen.  Haar liefde voor de natuur en het drama dat zich afspeelt rondom de aftakeling van het heelal komt terug in veel van haar werk.

KOOS VEERKAMP
Koos Veerkamp is beeldhouwer en maakt groter ruimtelijk en monumentaal werk waarbij het materiaal altijd ondergeschikt is aan het idee. Hij houdt er van om na te denken over wie of wat we zijn en dat telkens te vertalen in een ultiem idee dat zijn noodzakelijkheid in een ruimtelijk werk zelf aantoont. Dit idee gaat uit van het concept van Normaliteit en Deviatie of verstoring , die allebei hoe relatief ook, tegenovergesteld lijken te zijn. Zou het echter zo kunnen zijn dat afwijking een essentieel element is waardoor deze constellatie van tegenstelling als geheel juist op een hoger plan komt? Hij zou wensen dat dit idee waar was en dat onderzoekt hij in zijn werk. Om de kern van de zaak te raken kan dit naar zijn mening het best abstract uitgedrukt worden, nauwkeurig en zorgvuldig en bij voorkeur ruimtelijk en transparant.

REIN VAN DER GAAG
Rein van der Gaag dwingt zichzelf om verder te kijken dan de veiligheid van vertrouwde vormen. “Ik zoek naar visuele samenhang en conceptualiseer die in mijn zoektocht naar nieuwe vormen, en experimenteer daarmee. Ik begin met een of meer irrationele ideeën of gedachten. Het realiseren van vormmodellen en schetsen op basis van die ideeën inspireert mij om mezelf uit te rusten met de vaardigheden die nodig zijn om nieuwe mogelijkheden te verkennen”. Door uitdagende uitdagingen als resultaat van deze experimenten worden autonome objecten – architecturale modellen . sculpturen – bereikt. De objecten impliceren orde, balans en controle, maar tegelijkertijd ook toeval wanorde en het irrationele. Door de verscheidenheid aan materialen waarmee Rein werkt zijn de sculpturen per kleine groep vaak verwant qua beeldtaal en thema. “Ik heb mezelf als doel gesteld om autonoom werk te creëren; dat ik sculpturen maak die elementair en monumentaal zijn. Ik zoek de balans tussen de relatie tot de werkelijkheid en de autonome uitdrukking van het idee dat ik ben begonnen.“

JAN SINKE 
Dat schoonheid voornamelijk een functie is van spanning, geldt voor iedere vorm van beeldende kunst. Lange tijd is Jan  intensief bezig geweest met het begrip ‘spanning’ en heeft het bewust onderdeel gemaakt van het concept van zijn objecten. Jan is in de loop der jaren veel nieuwsgieriger geworden. Dat is ook waar kunst om draait: het zoeken en het vragenstellen. Jan Sinke kan zich daarom moeilijk vastleggen op één bepaalde techniek. Na beelden uit ijzer is hij beelden in messing gaan uitvoeren en later ook in hout, polystyreen en pvc.
Jan werkt sterk intuïtief: tijdens het werken vinden daarom vaak aanpassingen en veranderingen plaats. Slechts een ruw concept ligt aan het werk ten grondslag. Er wordt een beeld gevormd en in gedachten plaats hij alle componenten van een object. Bij het uiteindelijke beeld moet alles precies op de juiste plaats zitten en alle overbodige elementen weggelaten zijn. Ook de maatvoering van het object is uiterst belangrijk. Immers: een goed concept bewijst zichzelf wanneer het direct leesbaar is.

KOERT DEKKER
Voor de Karmijn Tentoonstelling “Meeting Outside In The Distance” maakte Beeldend Kunstenaar Koert Dekker 11 schilderijen. Koert Dekker (1954 – Rotterdam) genoot zijn opleiding aan de Rotterdamse Kunst Academie. Hij studeerde af in de richting Tekenen Schilderen en Ontwerpen. Hij genoot o.a. lessen van Arie van Geest, Klaas Gubbels en Kees Franse. Zijn favoriete onderwerp is de wat eenzaam ogende man. Mannen alleen aan een tafeltje in een café, meegenietend van het gesprek naast hem, de buiten de winkel wachtende man bepakt met diverse tassen, de hurkende man die zich wanhopig afvraagt wat hij aanricht met zijn laatste petanquebal. Koert Dekker maakt acrylverfschilderijen en aquarellen. Zijn stijl is enigszins naïef te noemen. Soms klapt hij de perspectief om, ziet de anatomie er soms net even anders uit. Soms zijn het stillevens. Het accent ligt op de poëzie.

WARM LICHT TIJDENS WINTEREXPOSITIE
van 18 december t/m 22 januari 

De winterexpositie begint 18 december met de expositie ‘WARM LICHT’. Alumni Vormgeving van een aantal academies en RAR Leden tonen dan lichtobjecten en objecten gemaakt van warme materialen.  Exposanten: Babs Gottschalk, Moe Kim, Marleen van Haaften Lieske Martens,  Ria Noordermeer, Mirian Zimmerman en Rosie van Zurk. 

OVER DE KUNSTENAARS

ZITOBJECTEN VAN BABS GOTTSCHALK
Babs Gottschalk is opgegroeid tussen op maat gemaakte meubels en ondernemerschap. Dit kan natuurlijk ook niet anders als je vader een eigen meubelmakerij aan huis heeft. Het ambacht van meubelmaker is hierdoor met de paplepel ingegoten. Toch is Babs haar eigen weg ingeslagen en op zoek gegaan naar haar eigen stijl en identiteit. Haar vakkennis voor meubelmaker heeft ze verder ontwikkeld op hout- en meubilering college. Gevolgd door de opleiding ‘Arts & Crafts’ op de Willem De Kooning Academie, waar ze zich verder heeft verdiept in het ontwerpen van meubels op maat. Deze combinatie samen heeft ervoor gezorgd dat Babs in haar ontwerpproces vaak start met een grove schets met de hand, welke ze vervolgens driedimensionaal uitwerkt en tijdens het maken verfijnt ze haar ontwerp.

Geborgenheid creëren door structuren in het zitvlak. Het gebruik van zitobjecten in Europa en in de rest van de wereld is verschillend. Dit verschil viel Babs pas goed op tijdens haar reis door India. De bevolking in India kan zonder moeite een comfortabele houding aannemen op de grond.  “Wat gaat er gebeuren als wij westerlingen weer op de grond plaatsnemen?” Dit is een vraag die Babs zich heeft gesteld. Vanuit hier is ze gaan ontwerpen en is er een meubel ontstaan die het gemakkelijker, maar ook zeker comfortabeler maakt om plaats te nemen op de grond. Materiaal : wolvilt, polyether, mdf,  De basis van het object is gemaakt van mdf waarop polyether is verlijmd en vervolgens is bekleedt met wolvilt.

SHADOW SCULPTURES VAN LIESKE MARTENS
Lieske Martens is bekend als een multidisciplinair ontwerpster.  Lieske houdt zich bezig met het spel tussen licht, schaduw en reflectie. Dit uit zich voornamelijk in een breed materialenonderzoek dat kan worden vertaald naar een functioneel product of autonoom kunstwerk.” “Doordat we in een digitaal tijdperk leven, is er minder aandacht en concentratie voor het waarnemen van onze omgeving. Onze aandacht gaat tegenwoordig al gauw naar onze smartphones. Door de drukke en chaotische maatschappij waarin we leven, is het ervaren van rust en ontspanning erg belangrijk. Dit gegeven is al te vinden door om ons heen te kijken. Hoe kan ik zorgen dat we echt even stilstaan bij de omgeving die we zien? En wat als het kijken een gevoel van ontspanning kan geven?”

‘Shadow Sculptures’ is een project dat in zijn volledige volmaaktheid is wanneer deze in plexiglas gegoten vormen, door zonlicht worden belicht. Doordat dit natuurlijke licht er niet altijd is, ben je er niet zeker van wanneer de ‘Shadow Sculptures’ zich laten zien. Schaduwen hebben naar het idee van Lieske altijd iets magisch en brengen een gevoel van ontspanning met zich mee. De schoonheid en de onvoorspelbaarheid van schaduwen wil zij graag naar voren brengen in haar sculpturen.

De vormen waaruit deze sculpturen bestaan zijn geïnspireerd uit twee basisvormen: de vierkant en de cirkel. Deze wiskundige vormen staan symbool voor zekerheid, logica en perfectie. De harmonie en esthetiek tussen deze twee vormen leiden tot een gevoel van ontspanning en volledigheid bij de toeschouwer.

DE SHAWLS EN KRAGEN VAN RIA NOORDERMEER
Ria Noordermeer woont en werkt in Oudenhoorn. 17 jaar geleden kwam Ria in aanraking met wol vilten, daarna heeft zij vele cursussen gevolgd. Zij werkt het liefst met wol van het merinoschaap. Dat is zacht, licht en warm. Haar Shawls en kragen worden zo licht mogelijk gemaakt,  vaak op zijde (nunovilt). Daardoor zijn ze zeer dun en heerlijk om te dragen. “3D werk mag iets zwaarder zijn om het na het vilten goed te kunnen vormen tot bijvoorbeeld bloemen, tassen, hoeden maar ook vazen en schalen en sieraden”. Daarnaast probeert Ria ook graag andere schapenrassen uit.  Zoals de Wensleydale, de Gotland en de Zwartbles schapen. “Het vilten is een heel proces waarmee je besmet raakt en je uitdaagt steeds iets meer uit te proberen!”

HET ATELIER  WINNIE DE ROOIJ
Atelier Winnie de Rooij is een kunst- en ontwerpatelier dat zich focust op hergebruik van materialen. Winnie vertaalt haar belevingswereld in vorm, kleur en materiaal en werkt vanuit haar fascinatie voor materiaal, tactiliteit en structuur. Het liefst werkt ze met textiel, waarvan ze door middel van diverse technieken (wand)kleden van maakt. Haar werk is esthetisch, maar verteld daarnaast ook een verhaal.

LICHT BLAD EN PLASTIC LICHT –  MIRIAN ZIMMERMAN
Tijdens een jaar AIR in de Botanische Tuin Kralingen heeft RAR-Lid  Mirian Zimmerman zich o.a. bezig gehouden met de diversiteit van de bladvorm. Op stof heeft Mirian middels Cyanotypie diverse bladvormen gedrukt. Voor de tentoonstelling WARM LICHT heeft zij van bedrukte lappen stof een grote hanglamp gemaakt met de titel Licht Blad. Daarnaast is een staande lamp, gemaakt van papier met plastic transfers met de titel Plastic Licht. Te zien van 18 december t/m 22 januari bij Galerie RAR.

FIBER LANDSCAPES  VAN MARLEEN VAN HAAFTEN
Marleen (Dordrecht, 1994) is een textieldesigner met een focus op poëtisch en minimalistisch design. Haar werk kenmerkt zich door het gebruik van zachte, onbewerkte materialen. Ambacht en duurzaamheid zijn hierbij leidend. In 2017 is ze afgestudeerd in Arts & Crafts aan de Willem de Kooning Academie (WdKA) in Rotterdam. Tussen 2017-2020 werkte ze als designer in Dublin, waarna ze naar Groningen is verhuisd. Haar werk is te zien geweest op verschillende exposities in binnen en buitenland, tijdschriften en op tv.

Tijdens haar reizen door Ierland werd Marleen  geïnspireerd door de uitgestrekte, heuvelachtige  landschappen. Met de serie ‘Fiber landscapes’ heeft ze  geprobeerd deze landschappen te vertalen naar textiel design, waarbij alleen gebruik is gemaakt van natuurlijke vezels zoals vlas, bamboe en Ierse alpaca wol. Hier staat de vraag centraal: hoe kunnen we een duurzame relatie creëren met onze producten, en wat is daarin de rol van materiaalkeuze?

HANDGEWEVEN TEXTIEL MET LOWTECH MATERIALEN VAN MOE KIM
Moe Kim (1993, KR) maakt werk dat een duidelijke relatie houdt met traditioneel geweven stoffen, maar daarmee tevens contrasteert door toepassing van onconventionele middelen zoals licht en geluid. Moe Kim maakt handgeweven textiel waarin ze weeftechnieken met lowtech materialen combineert.

Ze wordt geïnspireerd door haar persoonlijke kijk op hedendaagse sociale en culturele kwesties. Doordat ze opgroeide in de stad Seoul (Zuid-Korea) hebben hightech en kunstlicht altijd een belangrijke rol in haar leven gehad. Om dat gevoel van thuis te creëren, verenigt Kim conventionele ambachtelijke technieken met technologie in haar weefsels.

DE TECHNIEK VAN HET TUFTEN DOOR  ROSIE VAN ZURK
Het werken met textiel is voor Rosie van Zurk altijd een grote passie geweest. Tijdens haar studie aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam heeft ze geleerd te experimenteren met verschillende technieken om deze vervolgens op een nieuwe manier toe te passen. Voor haar afstudeerwerk heeft Rosie zich verdiept in de techniek van het tuften. Deze techniek wordt gebruikt om vloerkleden mee te maken. Rosie heeft zelf een handmatige tuft-naald ontworpen om de flexibiliteit van het tuften te beïnvloeden. Hierdoor werd het mogelijk om te spelen met de lengte van de steken, draden en lijnen in haar werk.

HET EXPERIMENT SALON #9 van 11 september t/m 23 oktober

Vanaf zaterdag 11 september opent Regio Art Rijnmond weer haar deur voor het nieuwe expositie seizoen met HET EXPERIMENT- Salon #9. Om 16.oo uur is de expositie officieel geopend door Elfie Tromp. (Inzet foto) Elfie is bekend geworden door haar column in De Metro, haar boeken en haar optreden in het programma Mondo van de NPO.

Exposanten zijn Bram van Baalen, Petra Giorgi, Friedie Kloen, Els Pardon en Angela Scholten. Zij laten zien wat een Corona-periode zonder te mogen exposeren hen heeft opgeleverd na of door het Experiment. U kunt de werken zowel online als in de galerie bekijken. De galerie is geopend op vrijdag en zaterdag van 13.00-17.00 uur.

DE KUNSTENAARS OVER HUN DEELNAME AAN HET EXPERIMENT

BRAM VAN BAALEN
Bram kijkt al zijn hele leven. Pas na zijn veertigste begon hij serieus te schilderen. Aanvankelijk met olieverf, later stapte hij over op acryl. Bram werk het liefst op grote doeken, zodat er ook daadwerkelijk een fysieke inspanning geleverd moet worden. Naast schilderen houd hij zich bezig met fotograferen. Het afgelopen jaar is Bram naast schilderen veel bezig geweest met het maken van bronzen beelden. Het werken met brons is voor hem een geheel nieuwe discipline. Op zijn schilderijen zie je vaak bomen en takken. Als inspiratie voor het maken van beelden gebruikt Bram steeds verhalen uit de Griekse mythologie. Zijn experiment bestaat eruit dat hij de onderwerpen die hij vaak schildert probeert te combineren met de bronzen beelden die hij maakt. Op de expositie is één gegoten beeld te zien en één beeld nog in was. Het laatste experiment is dat de gegoten beelden ook weer een inspiratiepunt kunnen zijn voor schilderijen. Alles nog in de experimentele fase. To be continued!  Meer over Bram? www.bramvanbaalen.nl 

ELS PARDON
Els maakt voornamelijk linosnedes, met de mens die zich verhoudt tot zijn/haar omgeving. Momenteel is Els bezig met een serie waarin de mens te zien is in een omgeving van boekenstapelingen. Daarbij wordt perspectief losgelaten en krijgt het geheel een abstraherend effect. Het experiment in haar werk is dat, om kleur en patronen toe te voegen aan mijn werken, zij losser om gaat met papier en een collage heeft gemaakt in combinatie met de lino -dreamer. Dat beviel en zo ontstond haar inspiratie om haar lino’s in papier na te bouwen in diepe lijsten. De stap om 3D werk te maken is een vervolg op het experimenteren met collage. Een een nieuw ingeslagen weg in haar werk. Meer over Els? www.elspardon.com ook te volgen op instagram en facebook en website

FRIEDIE KLOEN
Het Experiment van Friedie Kloen is met het kleuren van hout aan de slag te gaan. Welke nieuwe mogelijkheden geeft hout van maar 4 ( of ietsje meer) centimeters haar? Hoe maakt ze dan toch een ruimtelijke vorm? Word het 2 of 3 dimensionaal? Er zijn reliëfs ontstaan. Van interieurs en van bladeren. Ook het toevoegen van kleur aan hout is nieuw voor Friedie.  De taart was het startpunt. Hoe accentueer je iets? Als materiaal is hiervoor ecoline gebruikt. Dat trekt verassend en onverwachts in het hout. Het is speels. Omdat zij bij de interieurs-reliëfs een aantal accenten aan wilde brengen is daar ook met kleur geëxperimenteerd. Wordt er een andere weg ingeslagen? Friedie is aan het onderzoeken en proberen…Experimenteren!

PETRA GIORGI

Voor de serie “sapore di sale’ heeft Petra Giorgi zich laten inspireren door het lied Vivere Ancora.

“Vivere Ancora quando scopriamo l’amore scopriamo la paura la paura di perderlo scopriamo che ? tutta questione di tempo questione di mesi di giorni di ore Vivere ancora soltanto per un ora e per un ora averti tra le braccia e far sparire per sempre dal tuo viso ogni incertezza che ti tormenta ancora Vivere ancora soltanto per un ora e per un ora vedere sul tuo viso tutto l’amore che ti ho saputo dare e la mia vita che ora ? solo tua e poi restare vicini ad occhi aperti ad aspettare che dalla finestra giunga la luce di un giorno che ci veda stretti abbracciati con gli occhi dentro agli occhi poter vedere in una stanza buia con gli occhi chiusi quello che vogliamo poter sentire vicino alla mia mano i tuoi capelli sparsi sul cuscino sentire che per sempre il mio destino.”

ANGELA SCHOLTEN
Voor de expositie Het Experiment salon # 9 had Angy door de Corona eigenlijk geen materiaal waar mee ze aan het werk kon. Uit nood besloot zij in haar garage te gaan struinen en vond er o.a. een kartonnendoos en onderdelen van rioolbuizen. Daar is zij verder op gaan borduren. Het werd zo geen coronakunst maar rioolkunst. Een Experimentele uitdaging waarbij de vraag centraal stond: hoe geef ik aan een rioolbuis een menselijk karakter? Angela Scholten volgde haar opleiding aan de rietveld Academie (1987-1993) en is afgestudeerd in grafiek, schilderen en tekenen. Scholten is een kunstenaar met zeer uitlopend werk van olieverfschilderijen tot mozaïek objecten, die allen haar grote humor en belevingswereld weergeven. Meer over Angy? www.angelascholten.nl

DE PURE KUNST VAN KUNSTENAARS MET EEN BEPERKING
Van 17 JULI T/M 28 AUGUSTUS

Van 17 juli t/m 28 augustus biedt RAR podium aan atelier KWAST, een initiatief waar mensen met een verstandelijke beperking Kunst maken. 

ATELIER KWAST
Atelier Kwast is een atelier en galerie in Spijkenisse waar mensen met een verstandelijke beperking kunst maken. Het atelier is onderdeel van de Stichting Zuidwester. Sinds 1 mei 2001 is Atelier de Kwast een feit geworden.

Atelier de Kwast bestaat uit een groep van 21 kunstenaars. Ieder heeft zijn of haar eigen stijl, onderwerp en materiaalkeuze. De kunstenaars worden begeleid tijdens hun werk. De makers van de schilderijen en tekeningen geven toestemming om hun kunstwerken te verkopen en zijn houder van het auteursrecht.

Veertig procent van der verkoopprijs wordt uitgekeerd aan de kunstenaar van het betreffende kunstwerk. Steeds vaker verwerken de kunstenaars opdrachten voor particulieren, gemeentelijke instanties en bedrijven. Naast deze opdrachten presenteert Atelier de Kwast zich ook op tentoonstellingen, kunstroutes en evenementen.

Lees hier meer over Atelier Kwast tijdens de expositie bij Regio Art Rijnmond en bekijk het introductie filmpje!

EEN BIJZONDERE COMBINATIE!
van 29 mei t/m 10 juli
met JAN HAUWERT EN ARIE MEULDIJK 

Afbeelding titel: Bloei van kunstenaar Jan Hauwert

JAN HAUWERT & ARIE MEULDIJK tonen van 29 mei t/m 10 juli nieuw werk: een bijzondere combinatie! Jan Hauwert “schildert” met olieverf en acryl, maar ook met papier. Keramiek vormt nu ook een bron van inspiratie voor hem. Arie Meuldijk laat met nieuw werk zien hoe zijn omgeving hem heeft geïnspireerd tot nieuwe schilderijen.

OVER JAN HAUWERT
“Het leven, ach ja, het leven en ik transformeren voortdurend”

Jan Hauwert maakt schilderijen, tekeningen en collages op papier en op doek. Daarnaast bouwt hij keramiek objecten die veelal gemaakt zijn van plakken klei, samengevoegd met slib tot objecten. Zijn werken vinden hun inspiratie in persoonlijke contacten met medemensen en in maatschappelijke vraagstukken. Jan Hauwert houdt van alles wat groeit en bloeit en van reizen door allerlei landen en landschappen. Zijn liefde voor het landschap is begonnen in zijn jeugd. Water, aarde en lucht in enorme volumes, het open West Friese polderlandschap. Later zijn daar de bergen bij gekomen die, met hun robuuste karakter, een bepaalde intimiteit en bescherming geven.

DE MENS
Een andere fascinatie van Jan is de mens. Hoe ze zijn,  wat ze doen en hoe ze samenleven, hun rituelen en verhalen. Zijn indrukken en ervaringen vertalen zich in een tekening, een schilderij of een kleiobject. Daarbij hoort een veelzijdigheid aan vormgeving. De ene keer wat streng en sober, de andere keer uitbundig en veelvormig. Als kind van de jaren ’60 heeft hij een voorliefde voor kleur en veelvormigheid, maar het leven kent voor hem vele fasen en dat vertaald zich in zijn werk.

OVER ARIE MEULDIJK

Afbeelding Titel: Veldboeket van Arie Meuldijk 

ARIE MEULDIJK is opgegroeid op Voorne Putten, een van de eilanden in de Maas Delta,

daar heeft hij  de overwegend agrarische landschappen zien veranderen naar meer recreatieve en verstedelijkte gebieden. Door de steeds verder groeiende industrialisering van het naast gelegen eiland Rozenburg werd de vraag naar huizen voor de werknemers in het Europoort gebied steeds groter. Hierdoor ontwikkelden Hellevoetsluis en Spijkenisse met zijn Vinex wijken van kleine dorpen, naar grote woon-slaap steden.  Maar ook de veranderende landschappen, in binnen en buitenland, hebben veel invloed op het ontstaan van zijn aquarellen, acryl schilderijen, grafiek, en monumentale objecten.

Ruimtelijke vormen

De belangstelling voor het ontwikkelen en construeren van ruimtelijke vormen leidde ertoe dat hij aanvankelijk een bouwkundige opleidingen volgde, op de Lagere Technische School in Den Briel, met veel praktische toepassingen. Daarna werd de Uitgebreid Technische School met meer theoretische kennis voor bouwkunde, bezocht. Al snel viel de keuze  voor de Academie voor Beeldende Kunsten, afdeling Vrij Tekenen Schilderen en Grafiek in Rotterdam. De verschillende teken-, schilder en grafische technieken werden hier verder ontwikkeld, waarbij ook de technische vooropleiding een goede ondergrond vormde voor de monumentale vormgeving die hij later ontwierp.

60 JAAR ARIE MEULDIJK | In Museum Stadhuis Geervliet is momenteel een oeuvretentoonstelling van het werk van Arie in het kader van zijn 60 jaar kunstenaarschap. Zijn nieuwe werk is vanaf 29 mei ook bij RAR te zien. 

– Het Oude Stadhuis van Geervliet is alleen op afspraak in de weekenden te bezoeken t/m september-

Klik hier om de expostie online te bekijken 

IN STOCK
VAN 6 MAART T/M 22 MEI

Afbeelding werk van kunstenaar Marleen van Arendonk

Vanaf 6 maart t/m 22 mei is de galerie ingericht met werk dat uitgeleend kan worden van o.a. MARLEEN VAN ARENDONK, JOHN DE VOS, LENIE V.D BULK, FOKE STRIBOS en ELISE KLOPPERS. Als opvolger van de Kunstuitleen van weleer wordt nu de digitale kunstuitleen ingevuld met werk van kunstenaars van RAR met een verkoopwaarde vanaf 250 euro. Geïnteresseerden kunnen er op de site voor kiezen om het werk direct aan te schaffen of het te lenen tegen een bedrag van 1,5% van de verkoopwaarde per maand. Zowel particulieren als bedrijven kunnen lenen.

Heeft u  vragen over de condities stuur dan een mail naar info@regioartrijnmond.nl of bel tijdens onze openingstijden naar 06 335 69 385.

SEHNSUCHT T/M FEBRUARI 2020

Expressionismus

SEHNSUCHT
van 9 oktober 2020 t/m 9 februari 2021
Met werk van Mark van Hattem, Jacqueline Louter, Dieter Provoost, Olga Rook, Nicole Hagensteijn, Annemarie van Buuren, Mariska Pool en John de Vos.

De ‘Nomads of Sehnsucht’ is een collectief van fotografische kunstenaars dat voorheen exposeerde in de voormalige galerie Sehnsucht in Rotterdam, maar tegenwoordig als nomaden op verschillende plaatsen in het land te zien is. De leden van de ‘Nomads of Sehnsucht’ experimenteren met de grenzen van de fotografie uit nieuwsgierigheid naar het medium en een verlangen om te komen tot een uitdagende, deels nieuwe en deels traditionele beeldtaal. 

Wat is of was fotografie eigenlijk, welke kant beweegt de fotografie als kunstvorm op? Er zijn leden die experimenteren met oude, analoge fotografie technieken die op een moderne wijze worden toegepast, en er zijn ook leden die moderne digitale technieken gebruiken om je terug te nemen naar nostalgische tijden of volledige droomwerelden; en waarom zou een foto altijd plat zijn en een fotograaf niet werken met ruimte? Centraal staat altijd het verlangen, het zoeken naar we-weten-niet-wat. Het resultaat zal de kijker zowel bekend als onbekend voorkomen. Klik hier om een selectie uit de expositie online te bekijken

SALE

Afbeelding uit het werk van Elise Kloppers

Vanaf  januari tot en met 27  februari is onder de expositietitel “SALE”  het werk te zien van de beroepsleden van RAR met werk van beroepskunstenaars Bram van Baalen, Elise Kloppers, Marjon Hoogendijk en Friedie Kloen. Klik hier om de expositie online te bekijken.

EXPOSITIE AGENDA 2022


De expositieagenda voor 2022 is bekend. Noteer de data alvast in de agenda:

  • 18 december t/m 22 januari 2022 – WARM LICHT
    VORMGEVING IN LICHT EN WARME MATERIALEN

  • 29 januari t/m 26 februari – SALE
    KUNST VOOR PRIJZEN TOT € 250.,–

  • 5 maart t/m 16 april – WIM VAN DE GOOR
    kunstenaar en oud-docent van de – Willem de Kooning Academie Rotterdam

  • 23 april t/m 4 juni NIEUWE LEDEN
    BIKKEL, ANGELA SCHOLTEN e.a.

  • 11 juni t/m 23 juli – NATUURLIJK

     

    Blijf op de hoogte via de nieuwsbrief en de expositie agenda.